Home Najave 37. RGV – U crkvi sv. Križa koncert će održati čelistica Jelena Očić i pijanistica Mia Elezović

37. RGV – U crkvi sv. Križa koncert će održati čelistica Jelena Očić i pijanistica Mia Elezović

0
37. RGV – U crkvi sv. Križa koncert će održati čelistica Jelena Očić i pijanistica Mia Elezović

Foto: RabDanas

 

Program / Programme:

L. van Beethoven:

  • Sedam varijacija za violončelo i klavir / Seven variations for cello and piano
Rab danas oglas

Bei Männern, welche Liebe fühlen, WoO 46

 

  • Sonata br. 2, op. 5 za klavir i violončelo / Sonata No 2, Op. 5 for piano and cello
  • Sonata br. 3, op. 69 za klavir i violončelo / Sonata No 3, Op. 69 for piano and cello

 

Siegfried Palm, jedan od najvećih interpreta suvremene glazbe, ocijenio je JELENU OČIĆ jednim od vodećih talenata na polju interpretacije suvremene glazbe. Bernard Greenhouse, legendarni violinčelist i osnivač Trija Beaux Arts, nazvao ju je jednim od najosebujnijih violončelističkih talenata našeg vremena. Nakon završetka studija glazbe u rodnom Zagrebu u klasi prof. Valtera Dešpalja Jelena Očić nastavila je studij na Visokoj glazbenoj školi u Mannheimu u klasi velikog violončelista i pedagoga Michaela Flaksmana. Svoj glazbeni jezik i instrumentalnu umjetnost obogatila je usavršavanjem u privatnoj klasi Bernarda Greenhousea u SAD-u (od 2004. do 2010.). Ne samo Siegfried Palm i Bernard Greenhouse već i Leslie Parnas, Arto Noras, Victoria Yagling i Heinrich Schiff nadahnuli su je da postane jedinstvena i moćna glazbena ličnost. Jelena Očić trenutno je senior professor na CvA u Nizozemskoj. Među njezinim su studentima pobjednici međunarodnih natjecanja i članovi velikih orkestara. Svojim interpretacijama violončelističke literature, od ranog baroka do suvremenih skladatelja, Jelena Očić ostavlja nezaboravan dojam na svoju publiku. Kao komorna glazbenica redovito surađuje s izvanrednim umjetnicima poput Joséa Gallarda, Gernota Süssmutha, Friedemanna Eichhorna, Juliusa Bergera, Per Arnea Glorvingena, Vladimira Mendelssohna i dr. Kvartet Delian doživio je s njom izuzetno plodnu fazu koja je uključivala i zajedničke nastupe s pijanistom Berndom Glemserom i njemačkim glumcem Brunom Ganzom. Preminuli violončelist Trija Beaux Arts, Bernard Greenhouse, također je bio jedan od njenih scenskih partnera. Posvetila mu je i jedan od svojih nosača zvuka, snimljenih za nizozemsku izdavačku kuću Challenge, na kojem se nalazi i njezina interpretacija Beethovenove Kreutzer sonate u obradi za violončelo. Za istu izdavačku kuću snimila je i CD posvećen djelima iz razdoblja baroka u suradnji sa sestrom, hrvatskom orguljašicom Ljerkom Očić. Ovaj nosač zvuka, pod nazivom The BaRock Experience osvojio je sjajne kritike prestižnih glazbenih publikacija poput magazina The Strad.

 

Pijanistica MIA ELEZOVIĆ studirala je i kao devetnaestogodišnjakinja diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Zvjezdane Bašić. Studij glazbe nastavila je 1995. na Hochschule für Musik und darstellende Kunst u Beču, a kasnije se usavršavala na Hochschule für Musik und darstellende Kunst u Frankfurtu, u klasi prof. Herberta Seidela. Usporedo s usavršavanjem u inozemstvu pripremala je i magisterij na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, koji je uspješno i apsolvirala. U veljači 2002. diplomirala je klavir i na Visokoj glazbenoj školi u Frankfurtu. Od 1999. do 2004. godine podučavala je mlade pijaniste na Frankfurt International School. Godine 2004. japanska ju je vlada pozvala na desetomjesečni studijski boravak u Kyoto, tijekom kojega se na Showa Academia Musicae posvetila intenzivnom studiju djela za glasovir suvremenih japanskih skladatelja. Od 2005. do 2006. godine bila je docentica na klavirskom odsjeku Kyoto City University of Arts. Od 2006. godine Mia Elezović angažirana je kao solo pijanistica u Španjolskom nacionalnom ansamblu za suvremenu glazbu. U rujnu 2007. godine seli se u New York, gdje je od Manhattan School of Music dobila punu stipendiju te započela (drugi) magisterij u programu Contemporary Performance, utemeljenom na proučavanju i izvođenju djela suvremenih skladatelja. Godine 2008. podučavala je mlade pijaniste na Ljetnoj glazbenoj školi u Westfieldu (Westfield Summer Music Program) te 2008. i 2009. na Ross School u New Yorku. Od 2010. do 2018. predaje na Conservatoire Royal de Liège u Belgiji. Održala je brojne solističke klavirske recitale, a nastupala je i u mnogim različitim komornim sastavima u Europi, Sjevernoj i Srednjoj Americi, Kataru i Japanu. Kao solistica nastupala je sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Hrvatskim komornim orkestrom te Gudačkim orkestrom Gaudeamus. Kazushi Ōno, Pavle Dešpalj, Pascal Rophé, Luca Pfaff, Aleksandar Kalajdžić i Zlatan Srzić tek su neki od dirigenata s kojima je do danas vrlo uspješno surađivala. Kao pijanistica istančanog sluha, ali i profinjenog smisla za komorno muziciranje rado je sudjelovala u brojnim glazbenim projektima poput, primjerice, Ljetnih majstorskih tečajeva Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu, dok je u Frankfurtu surađivala s prof. Marie-Luise Neunecker (rog), prof. Reinhardom Nietertom (trombon), prof. Maurom Giundaniem (solo pjevanje) i njihovim studentima. U Hrvatskoj je nastupala s poznatim Zagrebačkim gitarskim triom. Na Muzičkom Biennalu Zagreb 2013. praizvela je Klavirski koncert dr. Davorina Kempfa, uz pratnju Zagrebačke filharmonije. Na poziv proslavljenog tenora Williama Lewisa i Franco-American Vocal Academy iz SAD-a, od 2012. Mia Elezović provodi svako ljeto u Salzburgu u vokalnom programu mladih pjevača, s kojima radi na Liedu i Mozartovim arijama (a ujedno je i glavna direktorica programa). Od 2012. članica je ansambla Alisios Camerata, koji je odmah privukao pažnju publike i kritike, a također i pozornost hrvatskih kompozitora svih generacija, koji su za njih napisali ili pišu djela. Činjenica da u posljednjih 25 godina u Hrvatskoj nije nastalo ni jedno djelo za ovakav sastav, a otkad su se oni pojavili nastalo ih je već nekoliko također svjedoči o interesu koji pobuđuje ovaj poseban ansambl. Izvedba Takemitsuova Quatraina I uz Zagrebačku filharmoniju na Muzičkom Biennalu Zagreb 2015. ujedno je i prva izvedba toga djela u Hrvatskoj.

KOMENTIRAJ ČLANAK

Molimo, unesite Vaš komentar!
Molimo, ovdje unesite Vaše ime