Home Baština koja obvezuje Rab u djelima poznatih slikara | POGLED NA RAPSKU CRKVU – Erich Mercker (1891.-1973.)

Rab u djelima poznatih slikara | POGLED NA RAPSKU CRKVU – Erich Mercker (1891.-1973.)

0
Rab u djelima poznatih slikara | POGLED NA RAPSKU CRKVU – Erich Mercker (1891.-1973.)

Foto: Erich Mercker, "Blick auf die Kirche von Rab" - Izvor: MutualArt

Njemački umjetnik Erich Mercker najpoznatiji je po svojim detaljnim i ekspresivnim prikazima industrijskih prizora, no stvorio je i velik broj pejzaža, veduta i prizora iz luka među kojima se ističe i njegovo ulje na kartonu „Pogled na rapsku crkvu“ (Blick auf die Kirche von Rab). Dakako, Mercker je i svoje pejzaže slikao s jednakom strašću i energijom kao i industrijske kompozicije.

Mercker je rođen u njemački okupiranoj provinciji Francuske. Njegov otac bio je vojni časnik, pa je Mercker već u ranom djetinjstvu postao svjestan pitanja nacionalnog ponosa i odanosti. Kao dijete je neko vrijeme proveo i u industrijskom gradu Mainzu, okruženju koje je u njemu pobudilo doživotnu fascinaciju mehanizacijom i životom ljudi u industrijskim gradovima.

Erich Mercker (1891.-1973.)

Preseljenje obitelji u München ipak je bilo ključno za buđenje Merckerova umjetničkog interesa. München je bio središte umjetničke strasti i moći u Njemačkoj te je zasigurno pružio veliku podršku Merckerovu razvoju. Međutim, nije pohađao umjetničke škole niti primio formalno obrazovanje u tom području. Umjesto toga, školovao se za građevinskog inženjera.

Dok je produbljivao tehničko znanje o strojevima, činilo se da se u njemu još više bude umjetničke sklonosti. Mercker to više nije mogao ignorirati: slikarstvo je postalo njegova profesija, a industrijski prizori njegovi odabrani motivi. Iako je većinom bio samouk, određenu poduku primio je od berlinskog slikara Martina Körtea.

Veliku je inspiraciju ipak crpio iz rada impresionista i francuske Barbizonske škole. Obje struje bile su usmjerene na slikanje iz prirode, prožimajući svoja djela emocionalnom niti koja je činila njihovu srž.

Mercker je isti pristup unosio u svoja djela, i emocionalno i tehnički, koristeći slobodne poteze kistom i špahtlama kako bi stvorio dramatične nanose boja.

Zanimljivo je spomenuti i to da je osamnaest Merckerovih slika kupila Nacistička stranka u godinama koje su prethodile Drugom svjetskom ratu. Hitler je također ukrasio svoju privatnu rezidenciju sa još šest Merckerovih slika. Očito je da su nacisti bili korisni za Merckerovu karijeru i da je njegova umjetnost jako dobro prolazila pod njihovim režimom. Unatoč tome, Mercker je 1945. izrazio užas nad njihovim postupcima. No, bez obzira na to da li je njegovo članstvo u stranci bilo motivirano uvjerenjem ili pukim očuvanjem karijere – Mercker više nikada nije doživio isti uspjeh kakav je imao za vrijeme nacističke vlasti.

Ipak, Mercker je i nakon rata ostao aktivan član njemačke umjetničke scene sve do svoje smrti 1973. godine. Godine 1965. dodijeljena mu je čast da postane predsjednik Umjetničkog društva u Münchenu (Münchener Künstlergenossenschaft).

Priredio: Hrvoje Hodak | izvor: MutualArt

KOMENTIRAJ ČLANAK

Molimo, unesite Vaš komentar!
Molimo, ovdje unesite Vaše ime
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.