Foto: Foto: Ivica Hodak
Kao donedavni direktor hotelskih operacija u Imperialu, Grgurić i sam jako dobro poznaje situaciju u tom hotelskom poduzeću, a upravo je radeći u Imperialu, kako je rekao, bio u prilici pomagati Bolnici kad god je to bilo moguće.
Osobito me veseli promišljanje razvoja i neprestano ulaganje u kadrove unutar obiju institucija, bez čega uloženi novac ne bi imao takav učinak kakvom danas svjedočimo, kazao je Grgurić.
U Psihijatrijskoj bolnici Rab, unatoč svim nedaćama koje prate hrvatsko zdravstvo, brojnim reformama i kroničnom nedostatku novaca učinjeno je izuzetno mnogo.
– I nas prati problem fluktuacije kadrova koji je povezan sa negativnim trendom stalnog odljeva visokoobrazovanih kadrova izvan granica Hrvatske. No u Psihijatrijskoj bolnici Rab danas radi 30 liječnika i stotinjak medicinskih sestara, tehničara i ostalog zdravstvenog osoblja i to svih 365 dana u godini, koji Rab čine otokom s najvećim brojem kvalitetnih zdravstvenih djelatnika, posebno liječnika.
Osim što je riječ o iznimnom socijalnom kapitalu Raba, bolnica je sa svojim resursima čitave godine na raspolaganju i lokalnom stanovništvu, rekla je doc. dr. sc. Vesna Šendula Jengić.
Iako je svakome jasno da je na otocima daleko teže i skuplje djelovati, Zakonom o otocima nije obuhvaćena sekundarna zdravstvena zaštita, što je također problem s kojim se moramo nositi. Preživjeli smo sve zdravstvene reforme, učinili iskorak i na promociji mentalnog zdravlja i u pristupu pacjentima, no svaki daljnji razvoj bolnice uvelike ovisi o ulaganjima.
Imperial je pak u svojih pola stoljeća, turizmu otoka Raba dao izuzetno mnogo. Dovoljno je reći da je zahvaljujući Imperialu kroz tih 50 godina na Rabu boravilo oko 5 milijuna turista sa evidentiranijh 36 milijuna noćenja. Osim povijesne uloge u razvoju rapskog turizma, ove su brojke zasigurno uvelike utjecale na sociološku i demografsku sliku čitavog otoka, rekao je Miš.
Od Imperila, što izravno, što posredno, prema procjenama kojima raspolažu unutar tvrtke, živi oko 2000 ljudi, jer pored stalno zaposlenih Imperialovih djelatnika i sezonaca, i mnogi privatni poduzetnici surađuju s Imperialom. Jednako tako valja imati na umu da je odnos stalno zaposlenih i sezonaca u Imperialu još uvijek otprilike 1 naprema 1, dok je u drugim hotelskim tvrtkama taj omjer 1 naprema 3, a negdje čak i 1 naprema 5 u korist sezonaca. Takav omjer, iz našeg iskustva, pozitivno djeluje na učinke poslovanja jer je radna motivacija i lojalnost stalno zaposlenog djelatnika, što je i razumljivo, daleko veća nego kod djelatnika koji dolazi odraditi sezonu.
Upravo ta povezanost Imperiala s lokalnom zajednicom, odnosno, s brojnim obiteljima na otoku, specifičnost je o kojoj valja skrbiti u promišljanju budućnosti tvrtke na koju gledamo s puno optimizma, jer iza Imperiala je još jedna uspješna turistička sezona koja će zasigurno rezultirati novim ulaganjima u daljnji razvoj tvrtke, zaključio je Miš.
Zadovoljan razgovorom koji je bio pozitivno intoniran, s jasnim smjernicama prema daljnjem razvoju obiju velikih rapskih institucija, Grgurić je zaključio kako Grad, Imperial i Psihijatrijska bolnica Rab mogu i moraju što više surađivati na dobrobit sviju, razvijajući možda i zajednički neke nove potencijale poput jačanja zdravstvenog turizma koji je na Rabu nedovoljno zastupljen. Gradonačelnik je goste primio u društvu pročelnika Ines Pulić i Zvonka Puljara Matića.