Home Aktualno Održana radionica na Islandu u okviru Erasmus+ projekta Transition to Primary School – Upstairs

Održana radionica na Islandu u okviru Erasmus+ projekta Transition to Primary School – Upstairs

0
Održana radionica na Islandu u okviru Erasmus+ projekta Transition to Primary School – Upstairs

Foto: DV Pahuljica

U okviru Erasmus+ projekta Transition to Primary school – Upstairs, u periodu od 27. do 30. svibnja održana je radionica na Islandu, u školi Urriðaholtsskóli, u gradu Garðabæru, nedaleko Reykjavika.  

Na četverodnevnu radionicu otputovao je projektni tim Dječjeg vrtića Pahuljica – Marija Vidas, Snježana Turković, Barbara Matahlija i Vedrana Domaćinović Pičuljan. Radionica je bila posvećena evaluaciji aktivnosti koje su partneri pilotirali u periodu od siječnja do svibnja, a bile su posvećene pripremi djece za prijelaz u školu. U okviru faze pilotiranja rapski projektni tim proveo je više od 25 različitih aktivnosti s ciljem povećanja vještina za prijelaz djece u školu. U provedbi tih aktivnosti ostvarena je suradnja s Osnovnom školom Ivana Rabljanina – PŠ Banjol.

Osim aktivnosti s djecom, provedene su i radionice s roditeljima, odgojiteljicama i učiteljicama na kojima se razgovaralo o spremnosti djece za školu, kako svaka skupina razumije taj pojam i koja je odgovornost roditelja, odgojiteljica i učiteljica u tom procesu. Aktivnosti i rasprave razvijene na radionicama doprinijele su boljem međusobnom razumijevanju svih sudionika, a sve na dobrobit djece. U procesu pilotiranja aktivnosti i provedbi radionica osobito se treba zahvaliti Osnovnoj školi Ivana Rabljanina – PŠ Banjol, učiteljicama Nikolini Tvrtković Gušćić, Željki Peran i Joli Španjol na suradnji i pomoći.

Rapski projektni tim ostalim je partnerima tijekom radionice predstavio rezultate pilotiranja i postignute ishode.

Osim evaluacije pilotiranih aktivnosti, svi partneri imali su priliku upoznati islandski sustav obrazovanja te način funkcioniranja škole domaćina. Sve sudionike oduševio je unutarnji i vanjski prostor škole, brojni sadržaji koji se djeci u školi nude (plivanje, golf, domaćinstvo, izrada keramike, drvodjelstvo i sl.). Prva stvar koja se u školi odmah uoči jest da su svi, i učitelji i učenici – bosi.

Također, zadivljujući je suživot djece s prirodom i vremenom na Islandu. Djeca mnogo vremena provode vani, bez obzira na vremenske uvijete (hladnoću, vjetar, snijeg, kišu). Islanđani vjeruju da ne postoji loše vrijeme, već samo loša odjeća i to od najranije dobi ugrađuju u odgoj djece. Osim toga, glavna poštapalica Islanđana „Þetta reddast“, što znači sve će biti u redu, odnosno sve će se nekako riješiti, ugrađena je u njihov stil života, ali i obrazovanja. U školi nema numeričkih ocjena, napredak djeteta se prati bojama. Nema domaće zadaće, djeca ništa iz škole ne nose kući, osim dobre knjige za čitanje. Smisao škole je emocionalna dobrobit djece. Važno je da su djeca sretna i vole ići u školu.

Osim sustava obrazovanja, rapski projektni tim oduševile su i prirodne ljepote Islanda na kojem je trenutno „toplo” – oko 10 stupnjeva te je većinu noći dan. Također, Islanđani su se pokazali kao izuzetno topli, ljubazni i pristupačni ljudi.

Nakon odrađene radionice na Islandu, projektne aktivnosti usmjeravaju se na finaliziranje završnog dokumenta – transnacionalnog kurikuluma za prijelaz djece u školu i smjernica za provedbu istog te krajem kolovoza projekt završava.

Izvor: DV Pahuljica