Home Vijesti Ivica Jureša | Putovanje u islandsku zimu u doba COVID-a

Ivica Jureša | Putovanje u islandsku zimu u doba COVID-a

0
Ivica Jureša | Putovanje u islandsku zimu u doba COVID-a

Foto: Napisao i fotografirao: Ivica Jureša

 

Ranije birane toplije destinacije radi lokalnih epidemioloških situacija i sukladno tome mjera u Lijepoj našoj, te radi otkazivanja letova su nam otpale. Island smo već bili posjetili i iako smo tada dogovorili da sljedeći posjet Islandu treba odraditi u ljetnim mjesecima, ipak smo se odlučili na zimu i Island koji nas je i prvi put oduševio.

U kratkom roku smo se složili jer svi volimo Island pa sam se bacio u potragu za kartama.

 

Najpovoljnija opcija nam je bila Wizzair iz Beča. Autom smo se odvezli do Beča. U neposrednoj blizini zračne luke na Panda Parkingu (www.pandaparken.at) ostavili smo auto. S parkinga do zračne luke i, naravno, natrag, organiziran je transfer koji je uključen u cijenu parkinga.

 

Dolazak

I napokon, odletjeli smo na Island. O Islandu ne treba puno govoriti. Za mene je Island neka druga planeta. Nalazi se u sjevernom Atlanskom ocenu, malo južnije od arktičkog kruga. Površinom je nešto veći od 103.000 km2. Island leži na mjestu gdje se razdvajaju Euroazijska i Sjevernoamerička tektonska ploča zbog čega je otok geološki izuzetno aktivan. Oko 10% površine je pod ledom, i to se nažalost smanjuje.

 

 

Glavni grad je Reykjavik. Međunarodna zračna luka nelazi se u Keflaviku, nedaleko Reykjavika. Platežno sredstvo je Islandska kruna, ali se preferira plaćanje karticama (ništa nismo platili gotovinom, tako da krune nismo vidjeli).

 

Dobra priprema za sigurnost na putu

Za kretanje po Islandu najbolje je iznajmiti 4×4 vozilo kako ne bi bilo ograničeni samo na asfalt i kako bi ga mogli doživjeti potpunije. Naime, vrijeme na Islandu je promjenjivo, često i opasno u zimskim mjesecima. U vrlo kratkom roku se može od sunčanog promjeniti u snježnu oluju. Kad se vjetrovi, snage naše bure, koja konstantno puše, usklade s ledenom i snježnom podlogom, lako se nađeš izvan ceste.

 

 

Obavezno skinuti aplikacije www.vedur.is za praćenje vremenskih prilika i www.road.is za stanje na cestama. Kad za time bude potrebe (ovisno o stanju) aplikacije šalju upozorenja. Mi smo kod naših Varaždinaca, koji žive i rade na Islandu, u www.geysir.is rentali Daciu Duster, 4×4 s osiguranjem. Duster se potvrdio kao odlično vozilo. Imali smo već iskustva sa njime u Omanu.

 

Za dolazak na Island morali smo imati EU digitalnu COVID-19 potvrdu i negativan antigenski ili PRC test. Bez toga nije se moglo ući u avion. Na Islandu epidemiološke mjere u vidu zaštitnih maski nisu bile obveza. Procjepljenost je bilajedna od najvećih u Europi, što dopušta luksuz nenošenja maski gotovo posvuda.

 

 

Već tijekom leta, iznad obala Norveške primijetili smo da bi nas moglo dočekati lijepo vrijeme. I bilo je tako, sletjeli smo uz prekrasan zalazak sunca. Obavili smo aerodromske procedure, kupili koju bočicu alkoholnih napitaka („tax free“ je znatno povoljniji radi velikih „tax“) i uputili se u Geysir po vozilo. 

 

Snæfellsnes – Island u malom

Za prva tri noćenja odabrali smo smještaj (https://hr.airbnb.com/rooms/1157757) u podnožju jedne od najfotografiranijih planina na svijetu. Kirkjufell planina nalazi se na poluotoku Snæfellsnes za kojeg kažu da je Island u malom. Najfotografiranija je jer je poslužila kao set za više filmova, između ostalog „Game Of Trones“ i „Tajni život Waltera Mitija“, a nama je bila odlična baza za prvi dio putovanja. Drvena, topla kućica sa vanjskim „hot tubom“ bila je kao iz snova… Tijekom našeg boravka sunce je izlazilo oko 8:45, a zalazilo oko 17:00 sati.

 

 

Ovoga puta polarnu svjetlost smo vidjeli svaku večer, a prve je večeri intenzitet bio najjači. Odigravala se prava čarolija na nebu…

 

 

Na Snæfellsnesu se ima što za vidjeti, ne zovu ga bez razloga Island u malom. Od nekolicine prekrasnih vodopada, poznate crne crkve u Búðiru, izvora sa pitkom mineralnom vodom i izvora sa toplom vodom kao i geotermalnih vulkanskih područja. U stvari, cijeli je poluotok jedan veliki park prirode.

 

 

Četvrti smo se dan uputili uz Reykjavik, dalje do Selfossa, zaustavljajući se nebrojeno puta radi posebnih kadrova, penjanja na krater, „off road“ vožnju,… U Selfosu smo odabrali nešto povoljniju verziju smještaja. U Hotelu Hjardabol (www.booking.com/Share-LWdGGG), boravili smo jednu noć uz „low budget“ cijenu i smještaj. Iako je hotel imamo vanjski „hot tub“ ovaj put smo ga preskočili jer sutradan smo imali u planu bolji. Prednost boravka na Islandu u zimskim mjesecima, odnosno van glavne sezone, je u tome što osim znatno manjeg broja turista na svim lokacijama i za većinu su nam smještaja ponudili bolju smještajnu jedinicu u odnosu na rezerviranu. Svakako za istaknuti i hvala im na tome.

 

Zimsko kupanje u prirodnom izvoru tople vode 

Iz Selfosa smo krenuli na izlet na more, do plaže na kojoj se nekoliko dana ranije nasukao kit, ali, odsukan je pa ga nismo imali prilike vidjeti. Zatim smo se odvezli do Hrunalaug Hot Spring na kupanje u prirodnom izvoru tople vode. Obožavam Island i ovakva mjesta. Zrak -2°C, a ti se kupaš u toploj vodi od oko 38°C. Rado bih ponovio…

 

 

Nakon kupanja, nastavljamo južnije do Vika. Tu smo opet odabrali malo bolji smještaj, a dobili najbolji koji imaju u ponudi. Black Beach Suites (www.booking.com/Share-FUIfX7), svakako preporučam.

 

Vrhunski uređen apartman na odličnoj lokaciji sa pogledom na Reynsfjara Black Sand Beach, a preko noći i na polarnu svjetlost. Naravno da smo išli na Reynsfjara plažu. Tko ne bi, kad je vani prekrasan sunčan dan.

 

 

Inače za lošeg vremena i plime na Reynsjari često stradaju turisti od takozvanih „sneaker“ valova. Na plaži nikad ne okretati leđa moru i valovima!!!

 

Zatim smo nastavili južnije ka Fjaðrárgljúfur kanjonu uz nekoliko usputnih zaustavljanja.

 

U sumrak smo krenuli na malo dužu vožnju prema Reykjaviku i hotelu gdje ćemo boraviti posljednje dvije noći. Tijekom vožnje, palo nam je malo kiše (do tad su se i ljudi koji žive na Islandu čudili kakvu sreću s vremenom imamo). Hotel Hraun (www.booking.com/Share-egfBpF) nalazi se na 20 minuta vožnje od centra grada i nekih 40 minuta vožnje od zračne luke što nam je bilo odlično zbog jutarnjeg leta za Beč.

 

Uspon na vulkan za kraj puta

Za posljednji dan smo ostavili uspon na nedavno aktivni vulkan. Pravi doživljaj hodanja po još toploj lavi, iz koje na mjestima izlazi dim. Zakasnili smo koji mjesec vidjeti aktivan vulkan, ali vjerujem da će biti još prilike.

 

 

Nakon vulkana prošetali smo Reykjavikom i priuštili si večeru u Thai restoranu (ostale dane smo pripremali sami hranu. Namirnice smo kupovali u cijenama prihvatljivim Cronan i Bonus supermarketima). I ukratko to je to… Sutra putujemo doma.

 

Za povratak prema zračnoj luci, Island nas je ispratio uz pravo zimsko vrijeme. Snijeg i vjetar… Eto, da ne bi rekli da nismo imali zimske uvjete…

 

Ukupni trošak ovog putovanja po putniku iznosio je nešto ispod 7.000 kn. Ako nekog zanima detaljni troškovnik, rado ću odgovoriti.