Home Aktualno Kakva nam je stvarno turistička sezona u Hrvatskoj? Ovo su objavljene brojke

Kakva nam je stvarno turistička sezona u Hrvatskoj? Ovo su objavljene brojke

0
Kakva nam je stvarno turistička sezona u Hrvatskoj? Ovo su objavljene brojke

Foto: RabDanas

Nakon što su ovoga tjedna objavljene konkretne borjke, ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da Hrvatska u prvih osam mjeseci ove godine bilježi najbolje turističke rezultate do sada.

Ostvareno je 17,2 milijuna dolazaka, što je 2 posto više nego lani, te 89,8 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 0,5 posto u odnosu na prošlu godinu. Kako je naglasio, ovakvi trendovi potvrđuju da Hrvatska sve više postaje cjelogodišnja destinacija.

Pored porasta broja dolazaka i noćenja, znatno su rasle i ekonomske aktivnosti u turizmu. U šest najvažnijih turističkih županija – Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Zadarskoj, Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj – fiskalizirano je više od 167 milijuna računa, što je 4,35 posto više nego lani.

Ukupan iznos realiziran kroz te račune dosegnuo je 4,35 milijardi eura, dok je prošle godine u istom razdoblju iznosio 3,97 milijardi. To predstavlja rast od 9,6 posto.

Najizraženiji rast zabilježen je u lipnju, kada je broj fiskaliziranih računa povećan za gotovo 12 posto, a prihodi u smještaju i ugostiteljstvu skočili su za više od 20 posto. Slična dinamika vidljiva je i u travnju, kada su prihodi bili veći za gotovo 17 posto u odnosu na isti mjesec 2024. godine.

Foto: TZG Raba

Sezona se, prema podacima Ministarstva, sve više širi izvan ljetnih mjeseci. U predsezoni je Kvarner ostvario porast prihoda veći od 19 posto, dok je Šibensko-kninska županija u travnju zabilježila rast od čak 29 posto. Splitsko-dalmatinska regija bilježi stalni predsezonski rast između 14 i 17 posto, a u Dubrovačko-neretvanskoj županiji prihodi su u veljači porasli za gotovo 29 posto u odnosu na prošlu godinu.

Ministar Glavina procjenjuje da bi ukupni prihod od stranih turista do kraja godine mogao dosegnuti 15,5 milijardi eura, što bi bilo 3,8 posto više nego 2024. godine. No upozorava i na potrebu opreznog tumačenja ovih brojki, budući da rast inflacije i povećani troškovi poslovanja u turizmu značajno utječu na realnu potrošnju i profitabilnost.

Hrvatski turizam tako u 2025. godini ruši rekorde, ali se istovremeno suočava s izazovima koji traže dugoročnu održivost i prilagodbu globalnim trendovima.