
Foto: RabDanas
U sklopu Rapskih glazbenih večeri 2025., u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Rab, koncert će u četvrtak, 7. kolovoza 2025. s početkom u 21:00 sati koncert će održati Deux Arts Duo. Nastup će se održati u Crkvi svetog Križa u Rabu.
Duo čine Jelena Očić na violončelu i Radovan Cavallin na klarinetu, istaknuti glazbenici s međunarodnim iskustvom. Program koncerta donosi raznolik izbor djela za klarinet i čelo iz različitih stilskih razdoblja i glazbenih izričaja.
KONCERTNI PROGRAM:
- Ludwig van Beethoven: Duo br. 2 za klarinet i čelo
- Paul Hindemith: Četiri dua za klarinet i čelo
- Mladen Tarbuk: Danza za klarinet i čelo
- Ivan Deterling: Duo u c-molu “7 – Grimm Valzer” za klarinet i čelo
- Astor Piazzolla: Dva tanga za klarinet i čelo
- Guillaume Connesson: Disco Toccata za klarinet i čelo
Ulaznice su dostupne na ulazu, po cijeni od 10 eura.
Koncert se održava pod pokroviteljstvom Grada Raba i Turističke zajednice Grada Raba., Ministarstva kulture i medija RH te Primorsko-goranske županije.
Jelena Očić
Siegfried Palm, jedan od najvećih interpreta suvremene glazbe, ocijenio je Jelenu Očić jednim od vodećih talenata na polju interpretacije suvremene glazbe. Bernard Greenhouse, legendarni violinčelist i osnivač Trija Beaux Arts, nazvao ju je jednim od najosebujnijih violončelističkih talenata našeg vremena. Ne samo Siegfried Palm i Bernard Greenhouse, već i Leslie Parnas, Arto Noras, Victoria Yagling, Antonio Meneses i Heinrich Schiff nadahnuli su je da postane jedinstvena i moćna glazbena ličnost.
Nakon završetka studija glazbe u rodnom Zagrebu u klasi prof. Valtera Dešpalja Jelena Očić nastavila je studij na Visokoj glazbenoj školi u Mannheimu u klasi velikog violončelista i pedagoga Michaela Flaksmana. Svoj glazbeni jezik i instrumentalnu umjetnost obogatila je usavršavanjem u privatnoj klasi Bernarda Greenhousea u SAD-u (od 2004. do 2010.). Jelena Očić je od 2004. do 2016. predavala violončelo na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst u Mannheimu, a od 2014. pa do 2022. djelovala je kao senior cello professor na CvA (Conservatorium van Amsterdam) u Nizozemskoj. Među njezinim su studentima pobjednici međunarodnih natjecanja, članovi značajnih orkestara i profesori na glazbenim akademijama diljem Europe.
Svojim interpretacijama violončelisitčke literature, od ranog baroka do suvremenih skladatelja, Jelena Očić ostavlja nezaboravan dojam na svoju publiku. Kao komorna glazbenica redovito surađuje s izvanrednim umjetnicima poput Joséa Gallarda, Gernota Süssmutha, Friedemanna Eichhorna, Juliusa Bergera, Per Arnea Glorvingena, Felixa Schwartza, Vladimira Mendelssohnna, Radovana Cavallina i dr. Kvartet Delian doživio je s njom izuzetno plodnu fazu, koja je uključivala i zajedničke nastupe s pijanistom Berndom Glemserom i njemačkim glumcem Brunom Ganzom.
Preminuli violončelist Trija Beaux Arts, Bernard Greenhouse, također je bio jedan od njenih suradnika. Posvetila mu je i jedan od svojih nosača zvuka snimljenih za nizozemsku izdavačku kuću Challenge, na kojem se nalazi i njezina interpretacija Beethovenove Kreutzer sonate u obradi za violončelo skladatelja i pijanista Carla Czernyja. Taj je nosač zvuka proglašen snimkom mjeseca na Music Web International Classical Music Reviews. Za istu izdavačku kuću snimila je više nosača zvuka, od kojih je onaj s djelima Kabalevskog, Ginastere i Šenderovasa bio nominiran, a potom i proglašen snimkom godine. U suradnji sa sestrom, hrvatskom orguljašicom Ljerkom Očić, za Challenge je snimila i barokne sonate Barriera i Vivaldija. Taj, gotovo provokativno maštovit, nosač zvuka pod nazivom The BaRock Experience dobio je vrhunske kritike u prestižnim glazbenim publikacijama poput magazina The Strad.
Jelena Očić članica je renomiranog baroknog ansambla Thüringer Bach Collegium pod umjetničkim vodstvom njemačkog violinista Gernota Süssmutha te Alisios Camerate. Trenutno je docentica za komornu glazbu na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu.
Radovan Cavallin rođen je 1969. godine u Zagrebu. U dobi od trinaest godina postao je najmlađi student Muzičke akademije u Zagrebu, na kojoj je diplomirao 1986. u klasi profesora J. Nochte. Iste godine Radovan upisuje studij na Conservatoire National Superieur de Musique de Paris, gdje je nagrađen nagradom Premier prix za komornu glazbu u klasi prof. Ch. Lardéa.
Godine 1989. diplomirao je u klasi prof. G. Deplusa osvojivši Premier prix za klarinet.
Radovan Cavallin dobitnik je stipendija Fondacije Ivo Pogorelić (1987.), Nadie i Lili Boulanger (1987.) te Ministarstva kulture francuske vlade (1988.). Za vrijeme studija u Zagrebu nagrađivan je brojnim priznanjima (Nagrada Hrvatskog društva glazbenih umjetnika Darko Lukić, nagrada glazbene kritike Vjesnika, nagrada Sveučilišta u Zagrebu, nagrada Muzičke akademije Dragan Gürtl, nagrada Hrvatskog glazbenog zavoda itd.). Dobitnik je i nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima.
Nastupa kao solist i komorni glazbenik diljem Europe, SAD-a i Azije. Koncertirao je s mnogim orkestrima, kao što su: Zagrebačka filharmonija, Zagrebački solisti, Beogradski simfonijski orkestar, Varšavski simfonijski orkestar, Nacionalni orkestar Gottwaldova, Teatro de Bologna, Filarmónica de Gran Canaria, Orquesta Sinfónica de Extremadura, Orkestar Franco-Belga, Bruxelles itd. Redovito nastupa na renomiranim festivalima (Italija, Njemačka, Hrvatska, Španjolska, Njemačka, Poljska i dr.). Snimio je nosače zvuka za diskografske kuće AgrupArte Productions, ASV, Croatia Records, Arte Nova, BMG, Crystal Records, Summit Records i Maguelone.
Radovan Cavallin jedan je od osnivača komornih ansambala Alisios Camerata, Atlantida Quartet, Trio Spohr, Reinecke Quartet i Isola Ensemble. Od 1989. djeluje kao solo klarinetist u Orquesta Filarmónica de Gran Canaria te kao profesor klarineta na orkestralnoj akademiji. Predavač je na majstorskim tečajevima i član žirija međunarodnih klarinetističkih natjecanja.
Cavallin je umjetnik manufakturā Selmer, Backun, Silverstein Works i D’Addario, stoga izvodi na klarinetima Selmer Privilege, usnicima Gleichweit, Backun MoBa i Arabesque, ligaturi Silverstein Hexa Carbon Black i piskovima D’Addario Reserve Classic Evolution.