
Foto: Hrvoje Hodak
Podsjećajući na poznatu uzrečicu – ploviti se mora, otočni brodar, kao takav jedinstveni na hrvatskom Jadranu, nastavlja dugogodišnju tradiciju u trajektnom povezivanju svog otoka sada na liniji Stinica – Mišnjak.
Ta poznata priča počela je 1. lipnja 1963. godine kada su svojom hrabrom i mudrom odlukom Rabljani odlučili da za održivi razvoj otoka imaju svoju vlastitu flotu. Realizirajući tu odluku preuređen je ribarski brod „Ćutin“, koji je tada bio u vlasništvu Opće poljoprivredne zadruge Rab, i 1. lipnja 1963. otplovljena je prva linija od Jablanca do luke Rab.
Brodar je i u sadašnje vrijeme u vlasništvu Rabljana, s Gradom Rabom kao najvećim dioničarom. U međuvremenu su Rabljani kupovali polovne i gradili nove trajekte, te gradili nova trajektna pristaništa da bi putovanje kopno – otok bilo što kraće.

Sada liniju održavaju 3 trajekta, koji su prosječno stari 14 godina, najmlađi je trajekt „Četiri zvonika“ i kao takav najmlađi u sustavu državnih trajektnih linija.
Želim se zahvaliti svim generacijama pomoraca kao i, kako mi kažemo, ostalim djelatnicima na kopnu, koji su svojim radom iskazivali ljubav prema svom otoku i doprinijeli da se Rapska plovidba u svojoj bogatoj povijesti održala. Na takvim temeljima stvaramo i imamo planove za budućnost, poglavito u obnovi flote s izgradnjom novog trajekta sličnih karakteristika kao „Četiri zvonika“.

Sukladno dekarbonizaciji pomorskog prijevoza, na čemu u svojim planovima radi EU, novi trajekt se planira na električni pogon motora.
Ako znamo da na Mediteranu nema još elektro trajekta već samo nekoliko na alternativno gorivo vodik, jasno je koliko je to zahtjevan posao.
No, snagu nam daje i to da će Republika Hrvatska, odnosno nadležna Ministarstva dati pomoć kao što do sada i sada pomažu razvoju hrvatskih otoka.
Tom izgradnjom bili bi konkurentniji na otvorenom EU tržištu i dali poticaj budućem razvoju otoka, njegovog gospodarstva i životu otočnog čovjeka.

U dosadašnjoj povijesti želimo se zahvaliti lučkim upravama Senj i Rab kao i lučkim redarima, koji u zajedničkom poslu održavanja linije daju svoj doprinos, te želim da tako ostane i dalje pogotovo vezano uz planove za spomenuti novi trajekt.
Život i rad Rapske plovidbe prati održavanje, sada nazvane, međužupanijske linije Rab – Lun – Rab koju brodar održava više od 50 godina.
Zahvaljujem se Primorskog-goranskoj županiji, Ličko senjskoj županiji, Gradovima Rabu i Novalji koji subvencioniraju održavanje linije.
Bez obzira na poznate događaje u Europi i svijetu, ovogodišnja turistička sezona je dobro počela. Nadamo se da će tako i ostati, a ujedno čestitamo Valamaru na novoj investiciji u Suhoj punti.
Koristimo prigodu svima koji dolaze na Rab trajektima brodara, turistički ili bilo kakvim poslom, zaželjeti dobrodošlicu.
S poštovanjem,
Dragan Andrić, direktor Rapske plovidbe d.d.