Home Aktualno Informatičari 1. i 2. razreda rapske gimnazije na završnoj konferenciji projekta „Škola budućnosti“

Informatičari 1. i 2. razreda rapske gimnazije na završnoj konferenciji projekta „Škola budućnosti“

0
Informatičari 1. i 2. razreda rapske gimnazije na završnoj konferenciji projekta „Škola budućnosti“

Foto: SŠ Markantuna de Dominisa Rab

U subotu, 11. svibnja 2024. grupa informatičara 1. i 2. razreda gimnazije, pod vodstvom profesorice informatike Aleksandre Brmbote, sudjelovala je na završnoj konferenciji učenika sudionika projekta „Škola budućnosti“.

I ovaj, četvrti po redu tehnološki spektakl, u organizaciji tvrtke STEMI i Infobip uz podršku A1 Hrvatska u Infobipovom kampusu Alpha Centauri u Zagrebu, nudio je učenicima brojne izazove. Učenici su mogli prezentirati svoje projekte na kojima su radili tijekom godine, upoznati se s najnovijim tehnološkim dostignućima, prihvatiti razne izazove u vidu interaktivnih aktivnosti (i osvojiti brojne nagrade) te poslušati neka inspirativna predavanja.

Rab danas oglas

Učenici su imali priliku sastaviti robota, sudjelovati u natjecanju križić-kružić, istraživati proširenu stvarnost s Equinoxom kao i simulatore dronova, isprobati senzore koji mjere količinu CO2 i buke te se upoznati s mogućnostima studiranja na nekim fakultetima kao što su FSB i FER. Gost predavač bio je profesor Predrag Pale, jedan od pionira u implementiranju tehnologija u hrvatski obrazovni sustav, koji je i za učenike i za nastavnike pripremio zanimljiva motivacijska predavanja.

S kakvim su se dojmovima učenici vratili s ove konferencije?

“Kao i prošle godine mogle su se vidjeti neke nama već dobro poznate aktivnosti: roboti koji se kreću na senzore, štand koji se bavi zaštitom prirode, radionica na kojoj smo mogli izraditi vlastitog robota i još mnoge druge”, kaže Roko koji je ove godine drugi put na konferenciji. “Ove godine je novo to što smo mogli vidjeti i na kraju sami testirati svoju brzinu i točnost u logičkim zadacima. Od svih aktivnosti izabrao sam natjecanje u igri križić-kružić. Budući da nas je bilo puno zainteresiranih, izabrano nas je 16 tako da je svatko morao ispričati neki vic. Konkurencija je bila jaka, svih uzrasta, ali uz puno sreće ipak sam uspio pobijediti i osvojiti 1. mjesto. Kao nagradu sam dobio White Shark slušalice, miš, tipkovnicu i podlogu za miša. Također, Klara i ja posjetili smo štand koji promovira brigu o zaštiti okoliša i životinja te smo odigravši memory igru osvojili privjesak u obliku stabla. Uz zabavu i dobru ekipu, nešto se i novo naučilo te se nadam kako se dogodine vidimo na istom mjestu.“

Klara potvrđuje da je bilo zanimljivo i zabavno naučiti nešto novo i okušati se u raznim igrama te osvojiti nagrade, kao i upoznati nove prijatelje.

Učenici 1. razreda po prvi puta su sudjelovali u ovakvom tehnološkom događaju. Doroteu je posebno dojmio Treasure hunt, odnosno pronalaženje QR kodova po cijeloj zgradi kao i ručak koji je bio organiziran za sve sudionike konferencije. Kiara je prvi puta uživo vidjela robota koji hoda među sudionicima. Zainteresiralo ju je i predavanje Predraga Pala koji je spomenuo kako je Internet u Hrvatskoj krenuo za vrijeme rata, 90-ih godina. Uz sve nabrojano, na Maru je poseban dojam ostavila i vožnja automobila na računalu te su svi zajedno navijali za Ivana koji je na kraju i pobijedio u izazovu vožnje.

I Nicole je uživala u svim ponuđenim interaktivnim aktivnostima i otkrivanju brojnih mogućnosti upotrebe novih tehnologija, a posebno u simulaciji vožnje automobila s „pravim volanom“. Laura je posebno istaknula susret s dva robota – jednim ljudskog oblika (Pepper), a drugim koji ima oblik psa (robot Stevo). Kaže da je ovo bilo jedno novo iskustvo upoznavanja s novim tehnologijama, ali i stjecanja novih poznanstava. Svi su se zadovoljni i puni dojmova vratili na Rab sa željom za ponovnim sličnim putovanjima i susretima.

Moralna i financijska podrška sudjelovanja na Danu inovacija već treću godinu je ravnatelj Škole, Damir Paparić inače i profesor informatike koji podupire svaku inicijativu uključivanja učenika u ovakve inovacijske projekte kojima se učenici prije svega pripremaju za nova zanimanja budućnosti.

Cilj projekta „STEMwave – Škola budućnosti“ kojeg su još 2020./2021. pokrenule tvrtke STEMI i Infobip povezivanje je hrvatskih škola s tehnološkom industrijom te uvođenje novih znanja za učenike osnovnih i srednjih škola kao što su: Umjetna inteligencija (izrada AI chatbotova), Internet of Things (pametni vrtovi), Robotika, pripremajući ih za zanimanja budućnosti.

„Prvu godinu u projektu izrađivali smo chatbot za mrežne stranice udruge „Kocka“. Prošle godine smo se okušali u IoT-u (Internet stvari) gdje smo uz pomoć senzora mjerili vlažnost, temperaturu te svjetlost zraka i zemlje u koju smo posijali papriku. Ove godine učenici 2. razreda gimnazije, na izbornoj iz Informatike, uhvatili su se u koštac s robotikom i automatiziranim sustavima. Zadatak im je bio sklopiti dva STEMI robota, programirati njihov ples i na kraju ih ponovno rastaviti i složiti u kutiju kako su ih i dobili. Izazovan posao sklapanja, učenja novih digitalnih alata za 3D modeliranje i programiranja uspješno su odradili učenici Andriana Pahljina, Klara Debelić, Damjan Kaštelan, Nikola Perić, Roko Faflja i Samuel Paparić“, doznajemo od njihove mentorice i voditeljice projekta u Školi, profesorice informatike, Aleksandre Brmbote.

„Osim robotike u školi bavili smo se i s proširenom stvarnosti. Uz pomoć aplikacije Equinox učenici su skenirali QR kodove, nakon čega su se u njihovoj okolini pojavljivala edukativna pitanja na koja su trebali odgovarati. Osim nabrojane šestorke, ovu aktivnost su tijekom drugog polugodišta odrađivali i učenici 1. razreda gimnazije u sklopu nastave Informatike. Teme koje su pokrivala pitanja iz proširene stvarnosti su Žene u tech industriji i Sigurnost na internetu“, zaključuje profesorica Brmbota.

Izvor: SŠ Markantuna de Dominisa Rab