
Foto: RabDanas
Ove srijede održana je III. sjednica Gradskog vijeće Grada Raba. Sjednica je trajala gotovo pet sati, a na dnevnom redu našlo se 11 točaka. Svi vijećnici su bili prisutni, a sve točke dnevnoga reda o kojima se glasalo su usvojene.
Sadržajan aktualni sat
Aktualni sat, za koji je ovaj put dogovoreno da doista traje samo jedan sat, otvorio je vijećnik Brusić (SDP). Postavio je pitanje o povećanju cijene vode na otoku Rabu od 1. listopada 2025., na što je gradonačelnik Grgurić odgovorio da se uvodi dio naknade za razvoj (0,27 euro/m³), koji se plaća na cijelom uslužnom području, a prikupljena sredstva koriste se za dijelove sustava javne vodoopskrbe koji služe korisnicima vodnih usluga na cijelom uslužnom području ili njegovu pretežitom dijelu i to do otplate kredita za izgradnju paralelnog transportnog cjevovoda Hrmotine – Stinica (čija izgradnja je u tijeku).
Upitao je i o lučici u Gornjoj Dragi, uz ACI marinu, koja se planira urediti za komunalne vezove, a za što je potrebno donijeti UPU. Gradonačelnik Grgurić odgovorio je da je UPU već donesen i da je to bazen lučkog područja na kojem ingerenciju ima ŽLU.
Vijećnica Dundović (HDZ) osvrnula se na Međunarodni dan starijih osoba i čestitala im s govornice njihov dan, te u skladu s time, postavila pitanje gradonačelniku da izvijesti u kojoj je fazi program plaćanja police dopunskog zdravstvenog osiguranja rapskim umirovljenicima i osobama starijim od 65 godina.
Gradonačelnik Grgurić odgovorio je da je u pripremi program koji će svima onima koji nemaju plaćeno dopunsko zdravstveno osiguranje omogućiti da to ostvare ukoliko žele, i da će se taj program staviti u nacrt prijedloga proračuna za 2026. godinu, a onda i tijekom 2026. godine provoditi.
Vijećnica Dundović upitala je i oko nastavka projekta uređenja Rive Rab i pristupne ceste, odnosno kada kreće nastavak radova, na što je gradonačelnik odgovorio da je dan prije ove sjednice odrađena koordinacija, da je Grad partner u tom projektu, i da je rok izvođenja ovog projekta 31. 12. 2027., zajedno s Ministarstvom mora i ŽLU-om.
Zapuštene zgrade i sufinanciranje školskih materijala
Vijećnica Frankić (SDP) otvorila je temu napuštenih i zapuštenih zgrada na području Grada Raba, upitavši ima li Grad (sveukupnu) strategiju prenamjene takvih nekretnina, gdje se, prije svega, dotaknula zgrade bivše Thalassotherapije. Gradonačelnik je odgovorio kako je strategija Grada Raba čitljiva iz proračuna od 2015. nadalje, a ona je da se obnovi i sačuva sve ono što je moguće. Spomenuo je da se o nekim zgradama koje nisu u vlasništvu Grada ne može odlučivati, ali da raznim inicijativama potiču vlasnike istih da sa zgradama postupaju u interesu Grada.
Predsjednik Vijeća Matošić (DP) dotaknuo se škole i upitao što je s isplatama za školske materijale (radne bilježnice i likovnu mapu) roditeljima učenika. Odgovorila mu je pročelnica Španjol-Matković kako bi se do kraja idućeg tjedna svim roditeljima trebao isplatiti trošak radnih bilježnica redovnih predmeta, likovna mapa i pribor za tehničku kulturu, bez izbornih predmeta, a prema popisu škole i cijenama koje je Gradu dostavila škola.
Matošić je upitao i za sufinanciranje školskih marenda, a gradonačelnik je odgovorio kako je u proračunu za ovu godinu osigurano 50.000 eura za školske marende, i da Grad sufinancira onu razliku koja će donijeti veću kvalitetu marendi djeci u školi.
Vijećnik Sandalić (Municipium) upitao je gradonačelnika pomalo ironično pitanje je li zadovoljan sa svojim koalicijskim partnerima, odnosno dobiva li što od njih. Gradonačelnik je nastojao uzvratiti time da za razliku od pojedinačnih istupa i aktera na rapskoj lokalnoj političkoj sceni “koji dođu i nestanu, izbrišu se ili se zasite”, sustav je nešto posve drukčija priča koji od vladajućih, pa i partnera, iziskuje odgovornost.
Vijećnik Sandalić upitao je i što je s nogostupom u Palitu, zašto nije završen do kraja odnosno zašto su radovi stali. Gradonačelnik je odgovorio da se taj nogostup radi u etapama, sukladno proračunu, mogućnostima i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, no i da će se radovi nastaviti dalje.
Gradonačelnika nisu mimoišla ni pitanja oko parkinga u povijesnoj jezgri. Vijećnica Stojnšek (Municipium) je upitala gradonačelnika kada će električna vozila doći u službu iznajmljivača iz stare jezgre grada. Gradonačelnik je odgovorio da su vozila kupljena, i da će ona biti dostupna kad se napravi raspored, te da će ih svi oni koji budu trebali, moći i koristiti. Prije pitanja, vijećnica Stojnšek povukla je paralelu s “bratskim” San Marinom u vezi cijena koju žitelji grada ondje plaćaju za parking, i to usporedila s cijenama na Rabu.
Vijećnica Stojnšek upitala je i što je sa zatvorenom cestom iza nekadašnjeg hotela Istre, te što je s „rupom“ na mjestu nekadašnjeg hotela koju vidi kao „leglo komaraca“. Dotaknula se i igrališta za djecu u blizini te upitala je li adekvatno osigurano. Gradonačelnik je odgovorio kako je igralište osigurano prema propisima, a što se tiče (ne)pokošenosti, gradonačelnik je spomenuo da Grad može izdati rješenje da se to sanira i uredi.
Nazire se rješenje problema Ville Danice
Vijećnik Barčić (RPS) upitao je što je s Villom Danicom te je li moguće da netko od taksi službe u idućoj sezoni, vikendom, poslije 1 u noći, radi. Gradonačelnik je odgovorio da će pozvati udruženje obrtnika i ceh ljudi koji predstavljaju taksi službu unutar udruženja, i da se to može riješiti razgovorom. U vezi s Villom Danicom odgovorio je da je od 1. 10. moguće krenuti s radovima, da predstoji uvođenje u posao i organizacija svega potrebnog, što će se dogoditi sredinom mjeseca, i očekuje se konačno rješavanje tog projekta. Rok izvođenja je 31. 12. 2026. godine.
Problemi u dječjem vrtiću i PŠ-u Banjol
Vijećnik Ševerdija (Municipium) je uputio pitanje je li Grad i kada će dati dopuštenje za izvođenje radova na PŠ-u Banjol, budući da je i Županija dala sredstva za adaptiranje, a osvrnuo se i na prodore vode u dječjem vrtiću te upitao tko je donio odluku da djeca borave u zgradi vrtića bez provjere instalacija, i onda “odjednom” da više ne mogu boraviti jer je zgrada ocijenjena opasnom.
Gradonačelnik je odgovorio Ševerdiji da ne govori da su djeca poslana doma jer nisu, budući da će kasnije na točki o vrtiću čuti opsežnije, kao i da ne navodi ponovno da je župan izdao rješenje o financiranju prostora, budući da on može donijeti samo odluku na temelju proračuna koji donosi skupština, te uputio Ševerdiju na to da provjeri tko je ta sredstva osigurao.
Vijećnik Zajec (SDP) upitao je kada će Grad pokrenuti rekonstrukciju ceste D105 i o cesti Kampor – Draga. Gradonačelnik je odgovorio da Grad Rab neće započeti s rekonstrukcijom budući da je to državna cesta, no radovi se očekuju dogodine, nakon ljeta, u više faza, radi složenosti i ozbiljnosti posla.
Vezano za spojnu cestu Draga – Kampor, Grad Rab je nedavno potpisao ugovor za idejni projekt, na Gradu je pripremiti sve do građevinske dozvole, i gradonačelnik je spomenuo kako će najveći izazov biti rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, no vjeruje da će se dogurati do kraja s time.
Dnevni red
Nakon sat vremena, prešlo se na dnevni red.
Izbor drugog potpredsjednika Gradskog vijeća Grada Raba nije prošao jer nije stigao valjan prijedlog, s potpisima i u pisanom obliku.
Vezano uz točku Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Konsolidiranog proračuna Grada Raba za 2025. godinu, ukupni prihodi i primici Grada Raba u prvom polugodištu u 2025. godini ostvareni su u iznosu od 5.214.310,17 EUR-a ili 34,60 % od tekućeg godišnjeg plana, a ukupni rashodi i izdaci izvršeni su u iznosu od 4.678.474,04 EUR-a ili 31,04 % od tekućeg plana. Iz navedenog proizlazi da je ostvarenje prihoda i primitaka u izvještajnom razdoblju veće u odnosu na ostvarene rashode i izdatke te je ostvaren višak (suficit) u iznosu od 535.836,13 EUR-a.
Pod točkom Prijedlog Odluke o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi utvrđeno je da se nekretnina označena kao k.č. 100/61 BARBAT OB22 (KAŠTEL-DC105) (izgrađeno zemljište s 5m2), upisana u zk. ul. 3438, k.o. Barbat, ne koristi kao javno dobro u općoj uporabi, te se isključuje iz opće uporabe.
Opsežna rasprava razvila se, ponovno i očekivano, po pitanju DV-a (točka 11 – Izvješće o aktualnoj situaciji oko dogradnje matične zgrade Dječjeg vrtića “Pahuljica” Rab). U priloženom izvješću stoji da je u okviru radova na rekonstrukciji matične zgrade vrtića izvedena demontaža krovne konstrukcije, demontaža dijelova krovnih nadozida i vijenaca te uklanjanje šljunčanog nasipa s ravnog krova.
Izvođenje tih radova, kao i priprema podloge za zidanje vanjskih i unutrašnjih nosivih zidova posljedično je, u slučajevima većih količina padalina, uzrokovalo procjeđivanje vode u dijelovima prizemnog traka nad kojim se izvodi nadogradnja. Međutim, kako stoji u izvješću, u konstruktivnom smislu nijedan element zgrade nije ugrožen niti mu se od početka izvođenja radova promijenila bilo koja značajka.
Šteta od vlaženja na dijelu zidova i stropa u prizemlju je sanirana, a nakon dovršetka postavljanja nove krovne konstrukcije još će se jednom sve detaljno pregledati i po potrebi dodatno urediti.
Vezano uz dio kojim se traži odgovor na postupanje/nepostupanje ravnateljice Grozdanić, koja je također bila prisutna na sjednici, nakon štetnih događaja, odnosno prodora vode, te odluke da se djeca puste u vrtić bez provjere sigurnosti zgrade i elektroinstalacija (je li ista bila pozvana na odgovornost, da li je predložena smjena ravnateljice i zašto su djeca puštena u prostorije vrtića bez provjere sigurnosti) naglašeno je da djeca i osoblje vrtića niti u jednom trenutku nisu bili sigurnosno ugroženi.
Zaključeno je i da je raspravljati o odgovornosti ravnateljice bespredmetno, budući da je od strane svih odgovornih osoba tijekom izvođenja radova učinjeno sve kako sigurnost djece i osoblja ne bi bila dovedena u pitanje.
Cijelu sjednicu, s opsežnim raspravama po pojedinim točkama, možete pogledati OVDJE.
Autor: Lucian Borić