
Projekt tematizira žensko stradanje na Golom otoku i Svetom Grguru, o čemu se još uvijek izuzetno malo govori. Više od 850 žena optuženih za povezanost s informbiroom prošlo je u razdoblju od 1950. do 1956. godine iznimno okrutnu logorsku torturu. Na mjestima logora same su, svojim rukama, s pomoću primitivnih alata, morale izgraditi staze i objekte koji su danas vidljivi u tragovima. Sa sistemom kažnjavanja, u kojemu su logorašice bile prisiljene biti i vršiteljice torture, logor je bio mjesto patnje i poniženja. Šikaniranje optuženih žena i policijski nadzor nastavljani su i nakon izlaska iz logora te one nikada nisu rehabilitirane, niti su prostori logora zaštićeni od devastacije i propadanja.
Radionica 850 žena za 850 žena poziva žene da izrade po jednu figuricu od gline, simbolično ih posvećujući jednoj od kažnjenica. Polaznice radionice time sudjeluju u prenošenju kolektivne memorije na traumatičnu prošlost koja se ne bi smjela ponoviti i stvaranju pokretnog spomenika od 850 terakota skulpturica koje će se izlagati kao cjeloviti rad na izložbama projekta koje će uslijediti. Radi se o ANTISPOMENIKU kao obliku suvremenih memorijalnih praksi nasilnog naslijeđa oko kojega suvremena društva nisu uspostavila konsenzus što dovodi do negiranja povijesti i zapostavljanja žrtvi.
ZA RADIONICU NISU POTREBNE VJEŠTINE NI ZNANJE U OBLIKOVANJU GLINE. RADIONICA JE NAMIJENJENA ŽENAMA I DJEVOJKAMA (OD SREDNJOŠKOLSKE UZRASTI, ZBOG TEME NIJE POGODNA ZA DJECU).
Produkcija udruga MAPA u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Rab
Projekt je financiran sredstvima Zaklade Kultura nova, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Mediterranean Women’s Fund.
Detaljnije o projektu: OVDJE
FB stranica: OVDJE
O voditeljici radionice i autorici projekta:
ANDREJA KULUNČIĆ u svojim radovima propituje različite aspekte društvenih odnosa i društvene prakse, zanimajući se za društveno angažirane teme, suočavanje s različitim publikama i suradnju na kolektivnim projektima. Uspostavlja vlastite interdisciplinarne mreže, doživljavajući umjetnički rad kao istraživanje, proces suradnje, sukreiranja i samoorganizacije. Često poziva publiku na aktivnu suradnju u izradi djela. Dio procesa u nastajanju rada je multidisciplinarnost, u kojoj se specifične umjetničke vještine nadopunjuju komplementarnim vještinama iz drugih područja. www.andreja.info